Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op macedonie.startpagina.nl

ID of paspoort?

Linda 1980
20 Jun, 2011 15:52

Ik zou graag willen weten of voor een reis naar Macedonië een Identiteitskaart volstaat of dat een paspoort noodzakelijk is?

Op internet lees ik tegenstrijdige berichten.

Ik ga er van de zomer heen en zou toch wel willen weten of ik een paspoort aan moet schaffen ja/nee.

Graag een reactie. Alvast bedankt,

Linda

Bewerkt 16 Jul, 2012 10:26
Alter ego
20 Jun, 2011 21:33

Hallo Linda,

Je moet inderdaad een paspoort hebben om naar Macedonie te gaan.

Je kan een lijst opvragen bij het Ministerie waar een ID kaart geldig is en Macedonie staat daar niet bij.

Wij hebben dit ook nog bij de gemeente extra nagevraagd.

Dus toch maar even doen…

Groet,

Thea
23 Jun, 2011 11:23

Hallo Linda,

Ook wij gaan in september naar macedonie en hebben bericht gehad dat je tegenwoordig genoeg hebt aan een ID.

Je hoeft dus geen paspoort aan te vragen. Fijne vakantie!

thea
23 Jun, 2011 11:32

Linda,

Ik vergeet je nog wat te vragen, Als je het mailbericht waarin staat dat je genoeg hebt aan een ID van mij wilt lezen,

wil ik dit wel aan je doormailen zodat je het zelf kunt lezen.

Geeft dan je mailadres maar door.

Linda 1980
29 Jun, 2011 21:09

Hoi Thea, dat wil ik wel lezen ja. Alvast bedankt!

lindabogaert@zeelandnet.nl

Thea
04 Jul, 2011 11:10

Hallo Linda,

Even ter geruststelling voor je, wij hebben naar de ANWB gebeld en die hebben ons het telefnr. van Macedonie ambassade gegeven.

Deze gebeld en je mag met je ID naar Macedonie. Het telef.nr. is 070-4274464.

Ook de ANWB geeft aan dat het geen probleem is, dus als je het zeker wilt weten bel dan naar het genoemde nr.

Wij gaan in ieder geval met een gerust hart naar Macedonie in September.

Fijne vakantie,

Thea

lambe
14 Jul, 2011 18:00

paspoort

miranda
16 Jul, 2011 09:27

Even een bericht over je paspoort of ID.

Ik las hier alle berichten en begon dus erg te twijfelen of ik wel met mijn ID kon gaan. Ik heb gebeld met de gemeente en daar zeiden ze paspoort. Ook gebeld met de ambassade in den haag en die zeiden ID. Ik wist het dus ook niet meer. Op schiphol zag ik alleen mensen met paspoort, dus toen werd de twijfel nog erger. Maar… Ik ben net een week in macedonie geweest met mijn ID en ik ben ook weer thuis gekomen, dus je kunt best met je ID naar Macedonie. Je moet alleen bij aankomst op het vliegveld een papier invullen, want ze kunnen daar je ID niet inlezen ofzo. Ik wens iedereen die nog moet gaan een fijne vakantie.

Ik hoop dat de mensen die met ID naar Macedonie willen nu gerust gesteld zijn.

Groetjes Miranda

Molly
29 Jul, 2011 04:21

Big help, big help. And superlative news of curose.

Kristabelle
29 Jul, 2011 05:30

This has made my day. I wish all posgtins were this good.