Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op macedonie.startpagina.nl

campings langs route naar Griekenland

leonídas
01 Nov, 2004 20:13

Volgend jaar willen wij weer, als vanouds, over land naar Griekenland , i.p.v. overvaren vanaf Italië (lang, saai en duur).

Wie heeft er ervaring met de route Zagreb-Beograd -Nis-Skopje-Gevgelja?

Zijn er weer campings langs de route, waar je veilig kunt overnachten of is in één keer zo snel mogelijk door Servië en Macedonië heen rijden een betere optie?

Op internet vond ik, dat er in Zemun (bij Beograd), in Katlanovo (30 km van Skopje richting Veles) en in Skopje zelf campings moeten zijn. Die info blijft echter beperkt tot adressen met telefoonnummers. Wie kent (één) van deze campings?

Leo en Marianne Oosterling

Gouda

Bewerkt 15 Aug, 2012 12:05
kees
02 Nov, 2004 09:15

Een tip:

Probeer macedonie in 1 dag te doen van de grens Joegoslavie naar de grens Griekenland maximaal 3 uur.

Een camping in dit land is geen optie.

Zeer slecht onderhouden, slechte sanitaire voorzieningen.

Een andere optie:

Grens Griekenland- Skopje-Tetovo-Gostivar-Debar-Struga-Ohrid-Bitola-grens Griekenland.

Is ook in 1 dag te doen.

Totale reistijd minimaal 8 uren.

Zeer interessante route.

Overnachting in Ohrid. Hotel Tino 49 euro 2 persoonskamer incl. ontbijt.

Je ziet wat van het land. Vooral Gostivar-Debar-Struga.

lake Ohrid en Prespa een aanrader.

Nou succes.

jeroen
02 Nov, 2004 13:03

Vlak bij Zagreb zit een goed hotel aan de snelweg met bewaakte parking in het hoogseizoen.

Ook vlak voor de servische grens zit een camping/bungalowpark.

Vanaf hier is Griekenland goed te doen.

Houd alleen rekening met de dag dat je bij de grens Kroatie/Servië en Servië/Macedonië aankomt.

De woensdagen en donderdagen zijn relatief rustig, overige dagen zijn druk ivm transitverkeer-Turkije.

Tip: Reis je 's-nachts met een solo-auto, pik dan aan bij een rij met turkije-gangers.

Dit schiet goed op, en is niet zo vermoeiend rijden.

kees
03 Nov, 2004 08:39

Nog even een tip:

Thammy Evans heeft een boek geschreven over alle in and outs van Macedonie.

Zeer interessant en veel tips over Campings/Hotels en restaurants.

Titel:

The Bradt Travel Guide, Macedonie.

Geschreven door: Thammy Evans. IBN 1 84162 0890

Beschrijft tevens te rijden routes en natuurgebieden, politiek, Politie ect.

Vwb 's nachtsrijden.

Geen aanrader, de wegen zijn slecht onderhouden, onverlicht, loslopende honden, onverlicht verkeer(paard en wagen maar ook auto's).

Daarom rij tussen zonsopgang en zonsondergang.

Succes

Joan
05 Nov, 2004 12:34

Wij hebben deze route in juni met een caravan gereden.

Heen reis via Slovenië, Kroatië, Servië, Macedonië, terugreis via Belgrado - Hongarije.

Weinig campings gezien, borden langs de autoweg geven wel aan dat er campings moeten zijn, maar helaas, verschillende bestaan niet meer.

Volgend jaar gaan we door via Hongarije, indien je meer informatie wil moet je maar even me e-mailen.

jeroen
05 Nov, 2004 21:25

Ik ben afgelopen keer via Hongarije terug gegaan, en dat is mij niet zo bevallen.

Er waren bijna geen tankplaatsen, alleen aan de andere kant van de weg, dit omdat er een nieuwe rijbaan bijgemaakt wordt.

Deze werkzaamheden waren bijna de gehele afstand Beograd-grens.

Vervolgens was ik nog geen vijf minuten in Hongarije of ik werd al aangehouden wegens een vermeende snelheids overtreding.

Hier heb ik me uit kunnen kletsen, maar een gastvrij gevoel gaf het niet echt.

Jeroen

joan
07 Nov, 2004 20:00

Jeroen,

Wij hebben geen problemen ondervonden alleen voor de grens naar Hongarije, de boeren hadden de weg geblokkeerd dit heeft ongeveer 1 uur geduurd.

tas
10 Nov, 2004 15:34

hey joan, wat gek…was dat toevallig 2 of 3 juli 2004? ik was onderweg naar macedonie en boeren hadden de weg met traktoren geblokeerd…

Joan
17 Nov, 2004 12:40

Nee Jeroen, wij waren daar een week later, maar na wat ik begrepen heb is dit vaker die maand voorgekomen.

gr Joan

Rob
21 Nov, 2004 12:45

probeer eens Novi Dojran kort aan de grens! (±80 km van Solun)